Brev:
Igen den med frugt i hånden
4. juli 2012
Alder:
6 mdr.
Igen den med frugt i hånden
Hej igen Helen,
Og tusind tak for dit svar i mit første brev, baby safe feeder er nu pakket væk og jeg må få mere is i maven omkring det at min dreng selv skal sidde med frugt osv. - han skal jo lære det :)
Et par spørgsmål har siden da meldt sig, lidt forskellige.
Nu har jeg prøvet at give ham en appelsinbåd, et stort blødt jordbær, et stykke banan, men han sidder bare og kigger på det som om "hvad ska jeg med det" agtigt. Når jeg selv tager det op til hans mund, sutter og bider han af det.. Ligger jeg det igen på hans bord og viser ham det, kigger han bare mærkeligt, måske kører han lige fingeren rundt i det.. Er han bare ikke interesseret, eller kommer det mon ? Alt hans legetøj og rangler tager han gerne op til munden og bider i ;) Jeg giver ham som regel også lov til at stikke fingrene i sin mos og grød, og der har han da fundet ud af at stikke fingrene i munden med maden på ;)
Og mit tillægsspørgsmål ;)
Min dreng er meget afhængig af sin sutteklud og kan absolut ikke undvære den når han skal sove, hvilket jo også er fint, den må jo give ham en form for tryghed, og den gav ham ro, da han som helt spæd havde lidt kolik. Sut brugte han kun de første 2-3 mdr, og bruger den nu kun når vi kører bil - men vil under ingen omstændigheder have den når han skal puttes :)
Min dreng er nu begyndt på at tage kluden hen over ansigtet, og presser nærmest sin mund og næse helt op af den, hvor jeg kan have mistanke til om den kan hæmme hans vejrtrækning ? Og kan et 7 mdr's barn selv fornemme om vejrtrækningen bliver besværet også selv fjerne kluden ? Han er begyndt at gøre det samme med sin dyne, hvor han før sparkede den af, nu trækker han den op til ansigtet og sutter på den. Og jeg bliver bekymret om han nu kan få vejret under klud og dyne, når han nu selv er begyndt at trække dem op over hovedet.
Et par lidt forskellige spørgsmål og bekymringer :)
Solskinshilsner fra victor's mor.